Huawei: idén elindul az 5.5G kereskedelmi forgalmazása
A jövő intelligens, összekapcsolt világát mutatja be a Huawei Technologies a barcelonai Mobil Világkongresszuson. A vállalat standján az érdeklődők bepillantást nyerhetnek abba, miként válik a digitális infrastruktúra a mindennapi élet, az ipar és a társadalom szerves részévé a közelgő 5.5G korszak révén.
Már idén elindul az 5.5G, a mobil-szélessáv új korszaka
A kiállításon a Huawei teljes körű 5.5G, F5.5G és Net5.5G termékeket és megoldásokat mutatott be, amelyek számos területen alkalmazhatóak, legyen szó emberi kapcsolatokról, otthonokról, vállalkozásokról vagy közlekedésről. Emellett a szolgáltató vállalati üzletága tíz különböző iparág számára tervezett új megoldást állított ki, valamint számos olyan kiemelt terméket, amelyek központi szerepet játszanak az ipari intelligencia előmozdításában és felgyorsításában.
Az új felhasználási módokkal nő az igény a nagyobb hálózati teljesítményre, ezért a Huawei célja, hogy a világ szolgáltatóival és ipari partnereivel együttműködve vezető szerepet vállaljon az intelligens jövő kialakításában. Li Peng, a Huawei Távközlési Üzletágának alelnöke, a vállalat IKT értékesítési és szolgáltatási részlegének elnöke elmondta: „Az 5G jó úton jár az üzleti siker felé, 2019-es megjelenése óta már 1,5 milliárd felhasználót tudhat magáénak világszerte. Jelenleg a mobil-előfizetők 20 százaléka használ 5G-t, ők generálják a mobilforgalom 30 százalékát és a mobil-szolgáltatási bevételek 40 százalékát.” Li hozzátette: „A következő, 5.5G korszak már idén elkezdődik a technológia kereskedelmi forgalmazásával, amely új alkalmazási területek kiaknázását teszi lehetővé az 5.5G, a mesterséges intelligencia- és a felhő alapú megoldások integrációjával.”
Már több mint 20 városban működik az 5.5G technológia
A Huawei vezető szolgáltatókkal és iparági partnereivel együttműködve a világ több mint 20 városában járult hozzá az 5.5G kereskedelmi telepítéséhez és teszteléséhez. Többek között a Közel-Keleten, Kínában, Hongkongban és Finnországban végezték el sikeresen az 5.5G technológia ellenőrzését, valamint elérték a másodpercenként 10 gigabit sebességű sávszélességet. Németországban a 6GHz-es sávban működő szolgáltatók már a másodpercenként 12 gigabites csúcssebességet is elérték.
Li Peng, a vállalat távközlési üzletágának elnöke kihangsúlyozta: „Az 5.5G kereskedelmi forgalomba hozatalával párhuzamosan a Huawei elkötelezett amellett, elősegítse a hatékony, együttműködő, környezetbarát, stabil és intelligens, mindenütt jelenlévő hálózatok kiépítését. A szolgáltatóknak világszerte a kiváló minőségű hálózatépítésre, a többdimenziós bevételszerzésre, a feltörekvő szolgáltatásokra és a generatív mesterséges intelligencia-megoldásokra kell összpontosítaniuk, hogy megragadják az új technológiában rejlő lehetőségeket.”
A jó minőségű hálózatok továbbra is az üzleti siker alapját jelentik
Az 5G hálózatok fejlesztése jelenleg jó ütemben halad, 2023 végéig több mint 300 5G-kereskedelmi hálózat indult el világszerte, a felhasználók növekedési üteme hétszer nagyobb volt, mint a 4G-felhasználóké. Az IDC piackutató cég szerint 2024-ben 170 millió mesterséges intelligenciával felszerelt okostelefont fognak szállítani, ami az összes okostelefon-szállítás 15 százaléka lesz. A következő generációs készülékek alkalmazásai több száz milliárd gigabájt adatot fognak generálni, ami újabb lehetőségeket nyújt majd a szolgáltatók számára. Egyre több szolgáltató javasol olyan stratégiai célokat, amelyek között a kiváló minőségű 5G-hálózatok kiépítése is szerepel.
Telekommunikációs alapmodell: így növelhető a hálózat termelékenysége
A barcelonai kiállításon a Huawei bemutatta az iparág első telekommunikációs alapmodelljét is. Az új keretrendszer szerepek és felhasználási esetek alapján intelligens alkalmazásokat kínál a telekommunikációs ipar számára, hogy támogassa az igényeket a rugalmas szolgáltatásnyújtás, a pontos felhasználói élmény biztosítása és a hatékony üzemeltetés terén. A vállalat célja, hogy segítse az üzemeltetőket abban, hogy dolgozóikat felruházzák a szükséges jogosultságokkal és képességekkel, javítsák a felhasználói elégedettséget, ami általánosságban növeli a hálózati termelékenységet.